Kamis, 19 November 2015

Siapa yang Patut Elakkan Infrared Light Therapy?

Siapa yang Patut Elakkan Infrared Light Therapy?

Walaupun terapi cahaya inframerah boleh menjadi jenis yang sangat berfaedah rawatan fizikal ia bukanlah sesuatu yang disyorkan untuk semua orang. Terdapat beberapa risiko untuk menyedari berkaitan dengan terapi cahaya inframerah. Ini adalah risiko yang boleh mempengaruhi bagaimana seseorang bertindak balas kepada rawatan. Terdapat syarat-syarat tertentu yang boleh menyebabkan seseorang untuk membangunkan reaksi negatif kepada jenis ini rawatan.

Seseorang yang mempunyai kulit sensitif Foto harus mengelakkan ini jenis terapi. Terapi ini boleh menyebabkan parut dan beberapa sensasi terbakar pada kulit. Ia akan menjadi sangat sukar untuk sesiapa sahaja untuk mengendalikan. Seseorang yang mengambil ubat-ubatan untuk penyakit ini tidak boleh mengambil sama ada. Hakikat bahawa terapi yang akan bekerja jauh di dalam kulit seseorang boleh membuat ia sukar untuk kulit untuk mengendalikan dalam banyak kes dan akan berakhir menyebabkan kerosakan besar jika terapi ini digunakan.

Seseorang yang mempunyai PORPHYRIA harus mengelak daripada terapi ini juga. Porphyria adalah satu keadaan yang melibatkan enzim yang boleh bekerja untuk merosakkan bahagian kulit dan menjadikan mereka kurang tahan pelbagai bahan termasuk lampu terapi cahaya inframerah. Enzim boleh bekerja untuk memberi kesan kepada pembentukan kulit seseorang dan dalam banyak kes sistem saraf. Cahaya proses terapi inframerah harus dielakkan kerana bagaimana ia boleh terlalu sengit untuk kulit kerana ia akan melalui banyak lapisan kulit dan memberi kesan kepada ciri-ciri itu.

Sesiapa yang sensitif kepada beberapa jenis cahaya juga perlu berhati-hati apabila cuba untuk menggunakan cahaya ini. Panjang gelombang inframerah yang bekerja dengan adalah lebih tinggi berbanding dengan lampu lain yang boleh digunakan untuk merawat keadaan perubatan yang berbeza. Lebih-lebih tinggi daripada apa yang akan ada yang berkaitan dengan lampu merah. Keamatan cahaya boleh merengsa kepada mata yang sensitif kepada tahap cahaya yang tinggi.

Perkara terbaik yang seseorang boleh lakukan adalah untuk memeriksa dengan doktor seseorang untuk melihat jika terapi cahaya inframerah yang tepat untuk keperluan seseorang. Banyak masalah kulit boleh menjadi orang-orang yang tidak dikenal pasti boleh pergi untuk tempoh masa yang baik. Adalah lebih baik untuk selamat daripada maaf dalam kes ini dan untuk memeriksa dengan doktor hanya untuk memastikan bahawa keseluruhan proses akan menjadi lebih mudah untuk badan untuk mengendalikan.

Terapi cahaya inframerah boleh berguna tetapi ia perlu dielakkan oleh sesetengah orang. Orang yang perlu berurusan dengan keadaan kulit tertentu akan perlu untuk mengelakkan terapi ini. Perkara yang terbaik untuk dilakukan adalah untuk melihat bahawa ia akan selamat dan mudah untuk badan untuk mengendalikan supaya manfaat boleh melebihi risiko terapi cahaya inframerah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar