Kamis, 19 November 2015

Menyembuhkan Asli Untuk Sembelit Itu Kerja

Menyembuhkan Asli Untuk Sembelit Itu Kerja

Buang air besar tidak teratur dan tidak kerap dengan perkara tahi keras menyakitkan untuk mengeluarkan adalah apa yang seseorang mengalami sembelit. Mereka yang mempunyai masalah ini juga cenderung mempunyai lidah yang disalut dengan bahan putih dan nafas busuk.

Apakah penawar untuk sembelit?

Kebanyakan orang mengalami penguncupan usus disebabkan oleh pemakanan yang tidak sihat dan kurang bersenam. Gejala lain termasuk sakit perut dan rasa yang mempunyai perut penuh, kemurungan, pening, hilang selera makan, di bawah bulatan mata, insomnia, jerawat, vena varikos dan keasidan.

Ubat yang terbaik untuk ini adalah untuk meningkatkan pengambilan serat. Fiber adalah sebahagian daripada makanan kita yang tidak dicerna oleh badan. Ini hanya terdapat dalam makanan tumbuhan. Sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang, benih, kacang dan bijirin adalah sumber terbaik serat.

Oren, buah beri, epal dan pear, bayam, anggur, buah tin, pelbagai jenis kacang, lobak merah, kacang dan brokoli merangsang pertumbuhan bakteria kolon yang membantu penghadaman. Bijirin penuh seperti roti gandum, bran, oat, beras perang dan makanan yang sama juga penawar semula jadi untuk sembelit kerana ia membantu mengekalkan air dalam najis menjadikannya lebih mudah untuk melalui usus.

Dehidrasi merupakan salah satu penyebab besar kesukaran untuk membuang najis dan air yang boleh menghalang ini. Jika anda tidak boleh minum yang disyorkan 11 gelas air setiap hari, membentuk dengan sayur-sayuran dan buah-buahan jus. Kurangkan pengambilan kopi dan minuman beralkohol dan berkarbonat.

Mengalami buang air besar tidak teratur kronik?

Sembelit kronik boleh diatasi dengan secara semula jadi biasa bersenam. Senaman juga merupakan antara penawar untuk sembelit kerana ia membantu menggerakkan makanan lebih cepat melalui usus besar yang membawa kepada penyerapan air yang lebih kecil daripada sisa menyebabkan lembut, mudah untuk membuang najis. Jika anda mendapati sukar bersenam, berjalan sekurang-kurangnya setengah jam setiap hari akan lakukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar